ProVir - Kereskedelmi vállalati információs rendszer

A ProVir egy elsősorban kereskedelmi cégeknek szánt vállalati információs rendszer (VIR, ERP). Fejlesztésekor a funkcionális, logikus (folyamatszerű) kezelhetőség és áttekinthetőség mellett fő szempont volt még, hogy igény esetén az adott programot teljesen a felhasználó cég egyedi vonásaihoz lehessen alakítani.

Ez azért lényeges, mivel a cégek, vállalkozások különbözősége miatt csak egy testre szabott szoftver képes jó megoldást nyújtani. A Prosper az itt vázolt rendszert bármikor képes módosítani a felmerült igények szerint.

A rendszer, mint az ábrán látható, egy komplex kereskedelmi folyamat támogatására készült, így nagyságrendileg kevesebb kompromisszumot tartalmaz, mint ha csak egy keretbe foglalt „funkcióhalmaz” lenne. A ProVir rendszer NEM egy kereskedelmi és raktárkezelő SZOFTVER, hanem egy egységes, komplex RENDSZER, amelyben az adatok egy logikai szálon futnak végig, és egymással bonyolult, oda-vissza ható, életszerű KAPCSOLATBAN VANNAK!

A rendszer funkcionális vázlata felsorolásszerűen (a vázlatpontokra kattintva lenyílik tartalmuk):

  • Piacfelmérés
  • Ajánlatkészítés
  • Beszállítás-tervezés
  • Számlaműveletek
  • Jelentések (cikkek, beszállítók, forgalom, vevők, számlák)
  • Beérkeztetés - betárolás
  • Vámolás - Opció
  • Számlaműveletek
  • Jelentések (cikkek, beszállítók, forgalom, vevők, számlák)
  • Árképzés
  • Megrendelés
  • Bizománykezelés - Opció
  • Számlaműveletek (szállítólevelek, átadások, belföldi/exportszámlák, bizományosi számlák /opció/)
  • Jelentések (cikkek, forgalom, árrés, vevők, számlák)
  • Vevői számlaműveletek
  • Beszállítói számlaműveletek
  • Pénzügyi műveletek
    • Számlák teljesítése
    • Feladás a könyvelés felé - Opció
    • Havi zárás
    • Leltáreltérés kivezetése
    • Vámhatározat-kezelés - Opció
    • Beszerzési, értékesítési kimutatás vámtarifánként
    • Pénzügyi készletre vétel
  • Jelentések
    • Cikkinformációk
    • Vevőinformációk
    • Szállítói információk
    • Tiltott vevők listája
    • Korosított kintlévőségek listája
    • Fizetett és fizetetlen számlák listája
    • Könyvelési ELÁBÉ-lista
    • Készletérték lezárt hónapban
    • Leltáreredmény értékben
    • Cikkek forgalma
    • Időszakok forgalma
    • Cikk toplista
    • Vevői toplista
    • Vevőszámlák
    • Rendezetlen számlák
    • Forgalmi kimutatások
    • Árrés
    • Készletforgás
  • Raktárkezelés
    • Áttárolások kezelése
    • Selejtezések kezelése
    • Egyéb kivétek kezelése
    • Beszállítói bizományosi visszaküldés - Opció
    • Minimum készletek karbantartása
    • Vonalkód Export - Opció
  • Leltározás
    • Leltár adminisztrálása
    • Leltárkörök adminisztrálása
    • Kintlevő leltár - Opció
  • Jelentések (cikkmozgások, készletmozgások, foglalások, forgalmak, toplisták, számlák)
  • Beérkeztetés - betárolás
  • Szervizelés adminisztrálása
  • Számlaműveletek
  • Jelentések
  • Törzsadat lekérdezések
  • Forgalmi jelentések
    • Forgalmi mennyiségi / pénzügyi napi / havi jelentés
    • Forgalmi kimutatás cikkenként / cikkcsoportonként / vevőnként / vevőcsoportonként
    • Függő rendelések
    • Túlfoglalt cikkek
  • Bizonylati jelentések
    • Rendezetlen számlák vevők szerint
  • Pénzügyi jelentések
    • Készletérték lezárt hónapban
    • ELÁBÉ-lista könyvelésnek
  • Kedvencek lekérdezések - Opció
  • Jogosultságkezelés
  • Rendszer beállítások
  • Kódtárak karbantartása (kb. 50)

A ProVir rendszer számos olyan előnyös tulajdonsággal, adottsággal rendelkezik, amelyek kiemelik a többi, hasonló célú rendszer közül. Ezek felsorolásszerűen:

  • Megbízható működés: a kliens-szerver architektúra minden előnyével és robusztusságával
  • Moduláris kialakítás: a rendszer felépítése eleve elkülöníti az üzletileg is különálló funkciókat, a támogatott üzleti folyamatnak megfelelően
  • Strukturált szerkezeti felépítés: a rendszer a modulokon belül is külön-külön menürendszert használ, ahol megtalálhatók a modulspecifikus funkciók, de általános információk (pl. cikkek, árak) minden logikus helyen integrálva vannak
  • Robusztus kiszolgáló háttér (SQL szerver): gyakorlatilag korlátlan tárkapacitás teszi lehetővé a több éves adathalmaz trendszerű kezelését; működése a biztonságot garantálja
  • Platformfüggetlen környezet (Windows, Linux operációs rendszerek támogatása): a rendszer mind szerveroldalon, mind kliensoldalon működtethető Windows szerver és Windows operációs rendszeren, de Linux szerveren és Linux operációs rendszeren is. Ennek a jövőbeli költséghatékonyság, a kiszámíthatóság és a megbízhatóság szempontjából lehet jelentősége bármelyik relációban
  • Szabályozórendszer: a rendszer, mivel a támogatott üzleti folyamat kiszolgálására készül, ezért integráltan kezeli a munkafázisok sorrendiségét is, ennek köszönhetően nem hágható át a cégvezetés által meghatározott eljárási rend. Ezt a jogosultsági beállításokkal nagyon mély szintig lehet erősíteni. Mindezek eredménye a vállalati működés MINŐSÉGÉNEK javítása, az ÜGYFELEK ELÉGEDETTSÉGÉNEK növelése, VERSENYELŐNY szerzése a versenytársakkal szemben
  • Beépített hibakezelés: a Prosper úgy készíti fejlesztéseit, hogy azok saját magukat is naplózzák, így (majdnem) bármilyen eltérés oka visszafejthető, továbbá a kiszolgáló által generált hibaüzenetek is magyarra fordítva, érthető formában jelennek meg
  • Vonalkódkezelés: a gyors és hibamentes adatbevitel támogatása vonalkódok használatával
  • Többszintű jogosultságrendszer: logikailag is elkülöníthetőek a munkakörök, a különböző szintű kimutatások, adatbevitelek
  • Adatkonzisztencia: a rendszer nagy igényességgel megtervezett és kivitelezett adatszerkezete eleve kizárja a logikailag nem előfordulható eseteket
  • Natív fejlesztés: az ajánlott rendszer nem egy más technológiában megírt alkalmazás átirata, vagy adaptációja, hanem tervszerűen és eredetileg is a vázolt felépítésű, grafikus környezetre készült
  • Programfrissítések letöltése a felhasználók számítógépére teljesen automatizáltan történik (nem kell gépenként, manuálisan állítgatni semmit)
  • Programmódosítások az Interneten keresztül: a Prosper minden módosítást, javítást táveléréssel tud megtenni, rövid reakcióidővel, kiszállási díj nélkül
  • Egyszerű, könnyen elsajátítható kezelés
  • Gyorsan kezelendő funkciók egér nélkül is elérhetőek
  • Együttműködés kapcsolódó rendszerekkel, pl. feladás könyvelés felé, adatátadás vámügyintézőnek vagy futárcégnek, stb.
  • Elektronikus dokumentumkezelés (EDI)
  • Exportálás szabványos formátumokba (XLS, PDF, CVS, XML, ...)
  • Pénzügyi kimutatások, nyilvántartások: a rendszer a vezetői és pénzügyi kontrolling számára kész kimutatásokat tartalmaz